[X3 3.0D M57Tu2] Casse Moteur ( Distribution )

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tjp88
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Re: [X3 3.0D M57Tu2] Casse Moteur ( Distribution )

Message par tjp88 »

Re perdu :wink2: , il y a deux chaine sur le M51, voir le RealOem, :

Chaine bas: 13522246583
Chaine Haute: 11312246582

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25

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DIDSTY
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Re: [X3 3.0D M57Tu2] Casse Moteur ( Distribution )

Message par DIDSTY »

oui pardon je me suis fait avoir par la vue éclaté qui est trompeuse, j'avoue avoir eu un doute quand j'ai posté ma fausse réponse et j'étais en train de vérifier
Parle à ma culasse, mon carter est malade !!
En ce moment c'est plutôt l'inverse !!

Il n'y a pas de fumé sans mazout

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BMW-Gary
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Re: [X3 3.0D M57Tu2] Casse Moteur ( Distribution )

Message par BMW-Gary »

En effet le post de senna31 est très bien !

Tu le connais Alex ? Moi je l'ai rencontré un jour chez Equation !
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crazymac
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Re: [X3 3.0D M57Tu2] Casse Moteur ( Distribution )

Message par crazymac »

Oui on s'est déjà vu il me semble mais il y a longtemps.

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tjp88
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Re: [X3 3.0D M57Tu2] Casse Moteur ( Distribution )

Message par tjp88 »

Bonsoir,

J'ai démonté la distribution , la chaîne est coupé en deux, les pignons sont en bonne état (je vais les changés quand même), mais la qualité de la chaîne ne me rassure pas , les cotés des maillons ont a peine 1mn d'épaisseur...

Existe t-il des fabricants de chaine RENFORCÉ ? , j'ai pas envie de remettre le même type de chaine...

Ps : apparemment il y a quelque problème de casse de chaine sur les bloc BMW 306D3 , dernière version avant l'arrivé des n57/n47



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thamomo007
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Re: [X3 3.0D M57Tu2] Casse Moteur ( Distribution )

Message par thamomo007 »

Franchement c'est le début de la fin ... Comment un constructeur qui fait ses moteurs (conception / fabrication) arrive à faire ce genre de merdes ? Sérieusement ce n'est pas leur premier moteur à chaine !

Image


Image


Traduction en Anglais, source http://forum.bmw5.co.uk/topic/59506-2009-520d-ticking-noise-when-warm/

Diligence-number Item
43863106-03 N47, N47S, N47T, rustling sound in the engine, timing chain rubs.

Approval date (day.month.year) Status Organization
14.12.11 Approved Germany, automobiles

Vehicles affected
E Series Motor Body

E60 E61 E81 E82 E83 N47 N47DK0 N47S N47T
E84 E87 E88 E90 E91
E92 E93 F10 F11 F25

Feedback Comment production interval Feedback
(From / to) on the production interval diligence (day.month.year) to (day.month.year)
/ 01.03.11

Complain
Sound of friction drag on the engine from about 1500 rpm, which is visible from the inside.
The noise can be perceived in area of the gearbox housing and the oil pan.

Cause
Excessively sharp edges on the sprockets, the chain does not flow evenly over the guides.

Measures
We must distinguish two cases:

Case 1:

For engines N47, N47DK0, N47S, production interval from 01.03.2007 to 05.01.2009.

In case of customer complain change the following parts:
(See Annexes, Figures 1 to 7.) - 11 21 7 803 479 exchange crankshaft with bearing cups

Caution: Use only crankshafts with a production date after 5. 1. 2009!
The production date is printed on crankshaft sprocket (see page 2 of the Annex)

Meaning of the figures:
The first two indicate the assembly line.
The 6 following year (two digits), month, day.
Last 5 indicate the reference number of the crankshaft.
Thus, the crankshaft shown on page 2 of the annex was built on October 21, 2009.
-11 41 7 797 896 chain oil pump.
-11 31 8 506 652 Timing Chain bottom.
-13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump.
-11 27 7 800 523 sprocket (intermediate for balance shafts).
-11 31 8 510 014 Supply Chain superior.
-11 31 7 797 899 Timing Chain Guide above.
-13 52 7 797 904 Timing Chain Guide below.

Note: Adjusting the intermediate gear shafts accurately balanced according to workshop manual. In case this intermediate sprocket and the balance shafts are not sufficiently fit, the motor can still giving rise to noise despite the new crankshaft.

See workshop manual 11 21 500 "crankshaft replacement."

Note: In the case of vehicles to which a previous repair and they replaced the crankshaft:
Proceed with these vehicles as detailed in "Case 2".

Case 2:

N47 engine, N47DK0, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011

In case of customer complain replace the following parts:
(See Appendix, Art 8 to 10)
-11 31 8 506 652 Supply Chain bottom.
-13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump.
-11 31 8 510 014 Supply Chain superior.
-11 31 7 797 899 Timing Chain Guide above.
-13 52 7 797 904 Timing Chain Guide below.

Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balance shafts.

Note: Since March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs.

(See Appendix, pp. 7 and 10.)
In this way the inner surface of the guides is smooth throughout its length and the timing chain runs easily on them.
They have not changed the references.

Note: During the repair make sure guides are mounted without lateral veins (in the Annex, Art 7 and 10.)

Attention:
No repairs are allowed in vehicles with production date after 03/2011 and vehicles in which all existing measures have already been made. The sound now is the moment, the normal state of this world! No risk of broken chain!

Not allowed engine change because of this claim!

Claim
Location of the defect: Defect Type: Circumstances of default:
Guide part incorrect

Crank Noise
Wheel motor
Distribution

Worn crankshaft
Wheel motor
Distribution

Motor Noise Motor Power
;-)

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BMW-Gary
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Re: [X3 3.0D M57Tu2] Casse Moteur ( Distribution )

Message par BMW-Gary »

C'est un vrai scandale ! Quand on y pense... Une marque de prestige qui n'est même plus capable de faire des moteurs diesel qui durent plus de 200 000 km !

J'espère qu'une association de consommateurs fera le nécessaire pour forcer BMW à faire un rappel pour renforcer les chaînes à risque.

Cordialement,
Gary
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tjp88
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Re: [X3 3.0D M57Tu2] Casse Moteur ( Distribution )

Message par tjp88 »

Bon, je suis en pleine liste de course chez oscaro pour voir ce qu'il me reste à prendre chez bmw, je bloque sur les boulons, sur la RTA (de la 330D 241 m57D30TU2) c'est indiqué vis de 147mn de longueur , sur oscaro idem, et quand je mesure les miens = 213 mn ou 230 avec la tête !, ça ce mesure comment ?, uniquement le filetage?

sinon , ptit photo de la chaine Fisher Price (j'ai fait un gros zoom, car elle est pas grosse :angry2: ):

Image


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t0rt0r0
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Re: [X3 3.0D M57Tu2] Casse Moteur ( Distribution )

Message par t0rt0r0 »

C'est bizarre, j'aurais tendance à supposer qu'il y a eu un défaut de fabrication pour que ça casse comme ça alors que le reste ne me semble pas spécialement usé. La PI n'a pas grippé ou autre ?

Pas de bol :/

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BMW-Gary
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Re: [X3 3.0D M57Tu2] Casse Moteur ( Distribution )

Message par BMW-Gary »

Regarde sur l'ETK officiel avec ton numéro de série !
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