manu76 a écrit :Salut!
A quoi correspond le pack Nürburgring?
A+

Voilà ce que j'ai trouvé sur le oueb, en english siouplait. Saint-cloud !
"In addition to the standard Adaptive M Suspension fitted to all 3.8-liter M5s, the Nurburgring Package could be added as an extra cost option.
This consisted of :
ZF Servotronic (vehicle-speed sensitive) power steering,
a 19mm rear anti-roll bar,
wider 255/40ZR17 rear tires on 9x17-inch alloy wheels (already standard on the Touring)
and a control switch for the adjustable shocks that allowed them to be locked in the firmest position.
This package became standard on all M5s as of May, 1994 production, with the exception of the Servotronic steering which became a separate option at this time."
Et ma traduction approximative
En plus de la suspension M auto adaptative équipant toutes les M5 3.8L, le pack Nürburgring en option était composé de :
- direction assistée à assistance variable selon la vitesse ZF Servotronic,
- barre anti roulis arrière de 19 mm,
- pneus plus larges en 255/10 Z R17 sur des jantes alu (de série sur touring),
- et un interrupteur permettant de bloquer les suspensions pilotées dans la position la plus ferme.
Ce package est devenu de série sur toutes les M5 à partir de mai 1994, à l'exception de la DA ZF Servotronic qui devint alors une option à part entière.
Voilà
A+
fred