Suppression Des Clapets D'admission
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- BMW-Gary
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Re: Suppression Des Clapets D'admission
En effet, les chaînes de distribution cassent sur N47 construit entre 2007 et 2011, il me semble.
Attention, le N57 aussi est concerné !!!
Le gros souci, c'est que la distri étant située côté tablier, il faut sortir le moteur pour changer cette chaîne ! Et ce tous les 100 000 km !
Et sans être convenablement équipé pour dépressuriser proprement le circuit de climatisation... c'est la case concession, et là c'est presque le prix d'un moteur neuf.
BMW s'améliore visiblement de jour en jour
Cordialement,
Gary
Attention, le N57 aussi est concerné !!!
Le gros souci, c'est que la distri étant située côté tablier, il faut sortir le moteur pour changer cette chaîne ! Et ce tous les 100 000 km !
Et sans être convenablement équipé pour dépressuriser proprement le circuit de climatisation... c'est la case concession, et là c'est presque le prix d'un moteur neuf.
BMW s'améliore visiblement de jour en jour

Cordialement,
Gary
BMW 530da (F11) 245cv : 132 000 km
BMW 530da (E39) 184cv : 330 000 km
BMW 330d (E46) 184cv : 417 000 km
Renault Clio III 86cv : 70 000 km
Volkswagen Transporter T5 85cv : 345 000 km
6enligne.net - la bible de tout bmiste
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- t0rt0r0
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Re: Suppression Des Clapets D'admission
Ben tu ouvres le circuit et tu vas le faire recharger après...BM - Toulouse a écrit : Et sans être convenablement équipé pour dépressuriser proprement le circuit de climatisation...
Ou si tu as un temps soit peu de conscience tu vas dans un centre équipé clim (feu violet, point j, etc.) et tu leurs demandes de te vider le circuit avant (et de te le remplir à nouveau plus tard (pour le même tarif souvent)).
- jean019
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Re: Suppression Des Clapets D'admission
oui c'est la grosse cata sur les nouveaux 4 apparemment, encore pire qu'avant !
Par contre je pensais que les 6 étaient épargnés, on trouve des "On dit" mais je n'ai rien vu d'officiel.
Par contre je pensais que les 6 étaient épargnés, on trouve des "On dit" mais je n'ai rien vu d'officiel.
F32 435i 2013 N55
/// E90 330d 2006 M57N2 /// E46 330d 2004 M57N
Ex : E90 325i 2006 / 540i e39 2000 / 325i e46 2002 / e36 325i 1992

Ex : E90 325i 2006 / 540i e39 2000 / 325i e46 2002 / e36 325i 1992
- BMW-Gary
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Re: Suppression Des Clapets D'admission
Officiellement, BMW ne reconnaît pas encore le défaut des N57.
Par contre en parcourant les forums, apparemment des membres auraient cassé leur chaîne sur N57...
Voici la note interne BMW :
PUMA Case : 13588845-03
measure Puma 43863106-03
PUMA 13588845-03 incidence recorded by BMW and its repair:
Diligence-number Item
43863106-03 N47, N47S, N47T, rustling sound in the engine, timing chain rubs.
Approval date (day.month.year) Status Organization Approved 14.12.11 Germany, automobiles
Vehicles affected
E Series Motor Body
E60 E61 E81 E82 E83 N47 N47DKO N47S N47T E61 E60 E81 E82 E83 N47 N47S N47T N47DKO
E84 E87 E88 E90 E91 E87 E84 E88 E90 E91
E92 E93 F10 F11 F25 E93 E92 F10 F11 F25
Feedback Comment production interval Feedback (From / to) on the production interval diligence (day.month.year) to
(day.month.year)
/ 01.03.11 / 01.03.11
Complaint
Sound of friction drag on the engine from about 1500 rpm, which is visible from the inside.
The noise can be perceived in area of the gearbox housing and the oil pan.
Cause
Excessively sharp edges on the sprockets, the chain does not flow evenly over the guides.
Measures
We must distinguish two cases:
Case 1:
For engines N47, N47DKO, N47S, interval from 01.03.2007 to production 05.01.2009.
In case of customer complaint must change the following parts:
(See Annexes, Figures 1 to 7.) - Nov. 21 7803479 Sutitución the crankshaft bearings.
Caution: Use only crankshafts with a production date back to 5. 1. 1. 2009
2009
The production date is printed on crankshaft sprocket (see page 2 of the
Annex)
Meaning of the figures:
The first two indicate the assembly line.
The 6 following year (two digits), month, day.
Last 5 indicate the reference number of the crankshaft.
Thus, the crankshaft shown on page 2 of the annex was built on October 21, 2009.
41 -11 7,797,896 chain oil pump.
11 31 8 506 652 Timing Chain bottom.
13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump.
11 27 7 800 523 sprocket (intermediate for balance shafts).
11 8,510,014 31 Supply Chain superior.
-11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
-13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.
Note: Adjusting the intermediate gear shafts accurately balanced according to workshop manual. In case this intermediate sprocket and the balance shafts are not sufficiently fit, the motor can still giving rise to noise despite the new crankshaft.
See November 21 workshop manual 500 "crankshaft replacement."
Note: In the case of vehicles to which a previous repair and they replaced the crankshaft:
Proceed with these vehicles as detailed in "Case 2".
Case 2:
N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011
In case of customer complaint replace the following parts:
(See Appendix, Art 8 to 10)
-11 8,506,652 31 Supply Chain bottom.
- 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump.
- 11 31 8 510 014 Supply Chain superior.
-11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
-13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.
Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balancer shafts.
Note: As of March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs.
(See Appendix, pp. 7 and 10.)
In this way the inner surface of the guides is smooth throughout its length and the timing chain runs easily on them.
They have not changed the references.
Note: During the repair make sure guides are mounted without lateral veins (in the Annex, Art 7 and 10.)
Attention:
No repairs are allowed in vehicles with production date after 03/2011 and vehicles in which all existing measures have already been made. The sound now is the moment, the normal state of this world! No risk of broken chain!
Not allowed engine change because of this claim!
Claim
Location of the defect: Defect Type: Circumstances of default:
Guide part incorrect
Crank Noise
Wheel motor
Distribution
Worn crankshaft
Wheel motor
Distribution
Par contre en parcourant les forums, apparemment des membres auraient cassé leur chaîne sur N57...
Voici la note interne BMW :
PUMA Case : 13588845-03
measure Puma 43863106-03
PUMA 13588845-03 incidence recorded by BMW and its repair:
Diligence-number Item
43863106-03 N47, N47S, N47T, rustling sound in the engine, timing chain rubs.
Approval date (day.month.year) Status Organization Approved 14.12.11 Germany, automobiles
Vehicles affected
E Series Motor Body
E60 E61 E81 E82 E83 N47 N47DKO N47S N47T E61 E60 E81 E82 E83 N47 N47S N47T N47DKO
E84 E87 E88 E90 E91 E87 E84 E88 E90 E91
E92 E93 F10 F11 F25 E93 E92 F10 F11 F25
Feedback Comment production interval Feedback (From / to) on the production interval diligence (day.month.year) to
(day.month.year)
/ 01.03.11 / 01.03.11
Complaint
Sound of friction drag on the engine from about 1500 rpm, which is visible from the inside.
The noise can be perceived in area of the gearbox housing and the oil pan.
Cause
Excessively sharp edges on the sprockets, the chain does not flow evenly over the guides.
Measures
We must distinguish two cases:
Case 1:
For engines N47, N47DKO, N47S, interval from 01.03.2007 to production 05.01.2009.
In case of customer complaint must change the following parts:
(See Annexes, Figures 1 to 7.) - Nov. 21 7803479 Sutitución the crankshaft bearings.
Caution: Use only crankshafts with a production date back to 5. 1. 1. 2009
2009
The production date is printed on crankshaft sprocket (see page 2 of the
Annex)
Meaning of the figures:
The first two indicate the assembly line.
The 6 following year (two digits), month, day.
Last 5 indicate the reference number of the crankshaft.
Thus, the crankshaft shown on page 2 of the annex was built on October 21, 2009.
41 -11 7,797,896 chain oil pump.
11 31 8 506 652 Timing Chain bottom.
13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump.
11 27 7 800 523 sprocket (intermediate for balance shafts).
11 8,510,014 31 Supply Chain superior.
-11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
-13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.
Note: Adjusting the intermediate gear shafts accurately balanced according to workshop manual. In case this intermediate sprocket and the balance shafts are not sufficiently fit, the motor can still giving rise to noise despite the new crankshaft.
See November 21 workshop manual 500 "crankshaft replacement."
Note: In the case of vehicles to which a previous repair and they replaced the crankshaft:
Proceed with these vehicles as detailed in "Case 2".
Case 2:
N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011
In case of customer complaint replace the following parts:
(See Appendix, Art 8 to 10)
-11 8,506,652 31 Supply Chain bottom.
- 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump.
- 11 31 8 510 014 Supply Chain superior.
-11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.
-13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.
Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balancer shafts.
Note: As of March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs.
(See Appendix, pp. 7 and 10.)
In this way the inner surface of the guides is smooth throughout its length and the timing chain runs easily on them.
They have not changed the references.
Note: During the repair make sure guides are mounted without lateral veins (in the Annex, Art 7 and 10.)
Attention:
No repairs are allowed in vehicles with production date after 03/2011 and vehicles in which all existing measures have already been made. The sound now is the moment, the normal state of this world! No risk of broken chain!
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Claim
Location of the defect: Defect Type: Circumstances of default:
Guide part incorrect
Crank Noise
Wheel motor
Distribution
Worn crankshaft
Wheel motor
Distribution
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BMW 330d (E46) 184cv : 417 000 km
Renault Clio III 86cv : 70 000 km
Volkswagen Transporter T5 85cv : 345 000 km
6enligne.net - la bible de tout bmiste
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- gregroche
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- Inscription : lun. déc. 21, 2009 1:25 am
- Localisation : St Maurice en Gourgois
Re: Suppression Des Clapets D'admission
BM - Toulouse a écrit : Si tu veux faire diminuer ta conso, je pense que tu pourrais envisager de remplacer tes sondes de température, et tes thermostats de LDR.
Passés un certain nombre de km, ta voiture n'atteint plus sa température de croisière, et surconsomme légèrement !
Cordialement,
Gary
Bravo et merci pour l'info je pense que mes thermostat sont hs

- BMW-Gary
- Messages : 3511
- Inscription : sam. oct. 23, 2010 11:11 pm
- Localisation : Toulouse
Re: Suppression Des Clapets D'admission
Tiens nous informés 

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BMW 530da (E39) 184cv : 330 000 km
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Renault Clio III 86cv : 70 000 km
Volkswagen Transporter T5 85cv : 345 000 km
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- jean019
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- Inscription : sam. sept. 02, 2006 12:44 pm
- Contact :
Re: Suppression Des Clapets D'admission
effectivement j'avais vu une note sur les N47, mais pas encore sur les N57.
Je me demande où on peut trouver ces notes d'ailleurs.... si quelqu'un a des infos sur ce Puma...
Je me demande où on peut trouver ces notes d'ailleurs.... si quelqu'un a des infos sur ce Puma...
F32 435i 2013 N55
/// E90 330d 2006 M57N2 /// E46 330d 2004 M57N
Ex : E90 325i 2006 / 540i e39 2000 / 325i e46 2002 / e36 325i 1992

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- maya14
- Messages : 68
- Inscription : jeu. juil. 15, 2010 10:16 am
Re: Suppression Des Clapets D'admission
Bonjour,
Pourquoi certains moteurs sont-iks équipés d'origine, et d'autres non? Par ex, il me semble que le M57 est équipé de clapets en boitoto, et pas en boite manuelle.
J'ai cru lire que le 325d E90 en était dépourvu, pas les autres?
Quelle est la logique du montage ou non chez BM?
Pourquoi certains moteurs sont-iks équipés d'origine, et d'autres non? Par ex, il me semble que le M57 est équipé de clapets en boitoto, et pas en boite manuelle.
J'ai cru lire que le 325d E90 en était dépourvu, pas les autres?
Quelle est la logique du montage ou non chez BM?
@+
Fred
Fred
- jean019
- Messages : 2380
- Inscription : sam. sept. 02, 2006 12:44 pm
- Contact :
Re: Suppression Des Clapets D'admission
ca dépend des modèles, souvent les versions dégonflées des moteurs n'en possèdent pas. Par ex, en e46, la 320d en a, pas la 318d. Ca doit surement permettre d'optimiser la puissance.
F32 435i 2013 N55
/// E90 330d 2006 M57N2 /// E46 330d 2004 M57N
Ex : E90 325i 2006 / 540i e39 2000 / 325i e46 2002 / e36 325i 1992

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